Klassisk og moderne

Ingen kirke uden musik og sang! Gl. Holte Kirkekor består af en række dygtige korsangere, der står under ledelse af kirkens organist. Hvert år har vi et varieret koncertprogram med kendte navne. Dertil kommer musiksoiréer, vores årlige, festlige nytårskoncert og meget mere. Gl. Holte Kirke er også vært for koncerter i forbindelse med Rudersdal Sommerkoncerter, hvor alle provstiets kirker står sammen om en stribe koncerter.

Organist: vacant.

Kirkesangerne

Per Svenson , bas: Per er født i Söder ved Helsingborg og opvokset Snö, en lille by i bjergene. Før Per kom til Gl. Holte Kirke i efteråret 2022, var han kirkesanger i Grundtvigs Kirke. Han studerer på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium (DKDM). Inden han kom ind på DKDM, studerede han på Vadstena Sång- och Pianoakademi i Vadstena, Sverige.

Per Svenson, bassanger. Foto: boyesbedste

Toke Odin,   tenor, komponist og korleder. Uddannet cand.mus. i komposition fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium samt cand.mag i musikvidenskab fra Københavns Universitet. Toke startede som sanger i Gl. Holte Kirke i foråret 2022  og har desuden komponeret musik til filmene 'Vinterbrødre' (2017),  'Hjemsøgelsen' (2018), 'Bjergene' (2023) og 'Queendom' (2023). Toke dirigerer også korene Concentus og Schola Cantorums mandskor.

Toke Odin, tenor Foto: boyesbedste

Pia Aurdal Holmberg,  sopran. Privatuddannet sanger hos Bodil Øland. Pia har igennem flere år sunget I Sokkelund Sangkor og tidligere også i kammerkoret Vox Nobis. Desuden har hun medvirket i musicals på Gladsaxe Teater og sunget Frasquieta i 'Carmen' på Nordsjælland Opera. Inden Pia blev kirkesanger i Gl. Holte Kirke i 1998, var hun kirkesanger Lyngby Kirke.

Pia Aurdal Holmberg, sopran. Foto: Boyesbedste

Idil Alpsoy, mezzosopran. Operasanger og underviser. Idil Alpsoy har bl.a. optrådt på Det Kgl. Teater, Den Kongelige Opera, Den Sorte Diamant og Gamla teatern Vadstena, Sverige. Hun har bl.a. sunget Cherubino (Lenozze di Figaro), Arminda (La Fina Giradiniera), Sœur Mathilde (Dialogues des carmélites) Flora (La Traviata), Wellgunde (Das Rheingold), Waltraute (Götterdämmerung) and Carmen.

Idil Alpsoy.

Musik i kirken